uitleg over klachten Informatie, begeleiding en advisering
Het is belangrijk, dat U uitleg krijgt over wat Uw klacht precies inhoudt en welke positieve invloed U er zelf op kunt uitoefenen. In overleg stellen we een behandelplan op om samen tot een zo optimaal mogelijk resultaat te komen. Ter ondersteuning van de uitleg maak ik o.a. gebruik van anatomische kaarten.

Manuele technieken zijn handelingen die de fysiotherapeut uitvoert op het lichaam van de patiënt. Manuele technieken
Dit zijn technieken, die de fysiotherapeut direct uitvoert op het lichaam  van de patiënt. Hiervoor zijn veel mogelijkheden, zoals rekkingen, doorbewegen en massage. Doel is verbeteren van de beweeglijkheid en spierkracht, pijnvermindering en doorbloedingverbetering. Voorbeelden van klachten: frozen shoulder, acute rugklachten, enkeldistorsie enz.

Oefentherapie in de fysiotherapie praktijk Oefentherapie
Een zeer belangrijk onderdeel van de behandelingen is de actieve oefentherapie. In de praktijk nemen we intensief de oefeningen door en U krijgt een individueel programma mee om thuis mee aan de slag te gaan. Daarom maak ik gebruik van eenvoudige materialen, zoals stokken, elastiek/dynaband, gewichten, handdoek enz. Voor bijna alle klachten geldt, dat U huiswerk mee krijgt voor een optimaal en vooral langdurig resultaat.

Mulligan therapie

Mulligan Therapie
De therapie, die Brian Mulligan ontwikkeld heeft, gaat er vanuit de gewrichten weer goed te laten sporen, waardoor de mobiliteit vergroot wordt en de pijn vermindert. De technieken zijn te omschrijven als Mobilisation with Movement: de patiënt beweegt actief en de fysiotherapeut stimuleert pijnvrij het juiste bewegingspatroon.

Medical taping, oftewel medisch tapen met Cure Tape Medical Taping Concept
Hierbij wordt gebruik gemaakt van een speciale elastische tape, cure tape. In tegenstelling tot gewone tape wordt de beweging niet beperkt, maar juist gestimuleerd. Met verschillende technieken legt de fysiotherapeut een tape aan, die een remmende werking heeft op de spanning in de spieren of banden. Hierdoor ontstaat een betere coördinatie en balans tussen verschillende spiergroepen rond een gewricht met als resultaat pijnvermindering en een beter bewegingspatroon.